For new manual, contact support (mail or phone: 70269500) or navigate via the links in our support portal.
Før du går i gang, er det meget vigtigt, at du har læst systemkravene for IntraNote WorkSpace. IntraNote a/s kan ikke garantere at systemet kan installeres fejlfrit såfremt systemkravene ikke overholdes og kan derfor ikke drages til ansvar for en fejlinstallation. |
Denne vejledning beskriver hvordan man installerer IntraNote WorkSpace.
Før man går i gang med installationen, er det vigtigt at klargøre sin(e) webserver(e).
Installationsprogrammet sørger for følgende i forbindelse med installationen:
Der er flere måder at installere websites, indekseringsservice og søgeservice på:
Alle installationstyper er gennemgået i denne sides undersider.
Du kan læse om opgradering af IntraNote Portal Server her.
Kort om installationsprocessen
Installation af IntraNote Portal Server foregår vha. et installationsprogram, som både kan håndtere installation af databasen, websites, indekserings- og søgeservice.
Installation af miljøer med flere servere foregår i høj grad på samme måde som installation af et enkeltservermiljø. De enkelte moduler (database, websites, indekseringsservice og søgeservice) installeres nemlig bare ét af gangen.
De forskellige moduler, som sammen udgør IntraNote Portal Server, installeres i følgende rækkefølge:
Der skal kun installeres én indekseringsservice og én søgeservice pr. database.
Installationsapplikationen
Installationsapplikationen og installationsfilerne kommer som en zip-komprimeret fil, som skal pakkes ud på serveren, hvor installationsprogrammet skal afvikles. Zip-filen bør aldrig udpakkes til Desktop eller roden af C:\, idet Windows i disse tilfælde kan blokere zip-filen. Det kan give problemer med at gennemføre installationen.
Når zip-filen er pakket ud, skal man finde og køre applikationen IntraNoteInstaller:
BEMÆRK: Hvis man arbejder med flere servere, skal man køre installationsprogrammet på den server, hvor man vil installere et modul (database, website, indekseringsservice eller søgeservice).
Information om ny version
Det første, man møder, er et vindue med information om den nyeste IntraNote-version:
Når man har læst beskrivelsen og eventuelle bemærkninger, klikker man på OK.
Database-login
Log på database-serveren:
Her indtastes navnet eller ip-adressen på database-serveren. Dernæst vælger man, om man vil logge på database-serveren med Windows authentication eller med en SQL-bruger.
Man skal tjekke forbindelsen ved at klikke på Check connection. Hvis der er success, kan man klikke på Next-knappen, som nu er aktiv.
Bemærk: Hvis brugeren har SA-rettigheder, vises et lille flueben. SA-rettigheder er nødvendige for at installere en database.
Vælg database
Vælg en database, eller klik Install new database for at installere en ny database:
Hvis man installerer en ny database, vil man komme tilbage til dette trin, hvor den nye database optræder i listen.
Når man har valgt en ønskede database, klikker man på Next.
Vælg modul
Vælg Install i venstre side, og klik på knappen for den type modul, der skal installeres: